.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لاریجانی:طرح تحول اقتصادی مهمتر از لایحه بودجه است

رئیس مجلس شورای اسلامی طرح تحول اقتصادی را خیلی مهمتر از لایحه بودجه دانست و گفت: چنانچه این طرح در چارچوب سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره اصل 44 قانون اساسی تعریف و اجرا شود اصلاح ساختار مطلوبی است.


به گزارش شمال نیوز به نقل ازواحد مرکزی خبر ، علی لاریجانی نلطق پیش از خطبه های این هفته تهران با اشاره به اینکه مجلس برای بررسی این طرح کمیسیون ویژه ای تشکیل داده و وقت زیادی گذاشته است گفت: به این طرح با نگاهی کارشناسانه می پردازیم تا منافع کشور حفظ شود و سایشی برای شرایط اقتصادی کشور ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: نگاه مجلس به این طرح سیاسی نیست و صرفاً کارشناسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس با تأسی به سلوک شهید مدرس بر استقلال قوه مقننه ایستادگی می کند گفت: استقلال این قوه تحت هیچ شرایطی نباید مخدوش شود.

وی افزود: در سی سال گذشته و در سخت ترین شرایط که جنگ تحمیلی بود انتخابات برگزار شد تا کشور بدون مجلس نماند و به فرموده امام راحل مجلس در رأس امور است.

لاریجانی گفت: مطابق قانون اساسی مشروعیت کشور در مسائل مختلف قانونگذاری صرفاً با مجلس است و امام (ره) و مقام معظم رهبری همیشه تذکر داده اند که مرجع اصلی قانون گذاری مجلس است و همه باید تابع آن باشند.

وی اضافه کرد: با این شرایط استقلال و مردمسالاری در کشور تأمین می شود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ما وارد مباحث خرد و وقت گذران نمی شویم گفت: مجلس برای مسائل مهم و اساسی کشور مانند حرکت های مهم سیاسی ، اقتصادی از جمله طرح تحول اقتصادی وقت می گذارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: راهبرد مجلس هشتم تقسیم بندی اقلیت و اکثریت نیست و به صف کشی قبیله گرایی اعتقادی ندارد.

وی افزود: بحث اصلی ما کار کارشناسی است و خوشحالیم که جریانات مختلف در درون مجلس هشتم چنین رویکردی دارند.

لاریجانی گفت: نگاه مجلس این است که در نظام اسلامی وقت گذاردن در مسائل حزبی و جزئی و دعواهای حاشیه ای و سیاسی کفران نعمت است.

وی اضافه کرد: معتقدیم باید یکسره در خدمت مردم بود و مسائل آنها را پیگیری کرد نه آنکه به جدال سیاسی پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در عین حال تفاوت نظر کارشناسی را مطلوب می دانیم گفت: به عنوان مثال در موضوعی مانند تورم هر چه تفاوت و اختلاف نظر باشد کمک کننده است چون به زندگی تک تک مردم مربوط است اما اختلاف نظر بر سر دعواهای سیاسی را درست نمی دانیم.

لاریجانی با تأکید بر اینکه مجلس، قوای مجریه و قضاییه را محترم می داند و از آنها حمایت می کند اضافه کرد: در رأس قوه قضاییه مجتهدی مبرز حضور دارد و دولت پرتلاش نیز با خدمات و سفرهای استانی به سمت حل مشکلات کشور در حال حرکت است و ما قدردان آن هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ذات استقلال قوا تفاوت نظر میان مجلس و سایر قوا را ایجاب می کند گفت: ممکن است برخی کژی ها و اظهارات را مجلس به مصلحت نداند و البته این تعارضی نیست بلکه در مسیر اصلاح است.

وی افزود: مجلس هشتم تلاش دارد در مسیر چشم انداز و سیاست های کلی که رهبر معظم انقلاب فراهم کرده و تدارک دیده اند قوانین دست و پا گیر را از میان بردارد و قوانین زمینه ساز چشم انداز را فراهم کند.

لاریجانی گفت: در همین زمینه مجلس هشتم سعی دارد قوانین مادری تهیه کند تا مردم به طور شفاف وظیفه خود را بدانند و اگر هم قوه ای در این زمینه وظیفه اش را درست انجام نداد مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.148 seconds.